Artikelen op de site

Kom je een artikel tegen over de Teuge, de Hoven, het project, of ander zins. Post hier je linkje en praat erover met je mede-bewoners.

Artikelen op de site

Berichtdoor moos » 29 juni 2012 12:40

Mooi dat alle informatie over wat er nu precies speelt in deze wijk gepubliceerd wordt op de site.
En vooral wat er mis gaat!
Helder en met een terechte kritische noot geformuleerd.
Hulde aan de schrijver (Paul?).

Goed dat iedereen zijn mening nu kan vormen aan de hand van de feiten en niet wat een Rik de Lange orakelt tijdens een tv interview.
moos

Re: Artikelen op de site

Berichtdoor Robert » 29 juni 2012 21:52

Dank namens de opstellers. En keep guessing... Laat ik het zo zeggen er wordt goed samengewerkt, want samen sta je sterk!
Robert van den Breemen
betrokken bewoner op de Teuge
Robert
Site Admin

Berichtdoor Tom Barmelskamp 5 » 30 juni 2012 11:31

Heel prettig om al deze stukken te kunnen lezen! Pijnlijk ook om te merken hoe weinig constructief de reacties van de "gesprekspartners" waren. Dank voor de samenstelling van dit dossier; mooi sappig verhaal voor een verjaardagsfeestje. Alleen nog zonder happy end...
Tom Barmelskamp 5

Berichtdoor Robert » 30 juni 2012 16:01

Dat horen we meer. En we hebben veel gedaan als vereniging om iedereen te informeren. Dit is nog maar eens alles op een rijtje zeg maar. De andere partijen zullen natuurlijk zeggen dat het anders gegaan is. Of dat je nog andere kijk kan hebben op de rapporten. Ik zeg dan heel eerlijk, dat zal allemaal wel maar deze groep bewoners zijn het slachtoffer van experimenterend beleid, krakkemikkige uitvoering, bouwend Nederland die alleen aan de eigen portemonnee denkt, warmtepompen lobby die de boel voorlicht op een wel heel foute manier en een exploitant die geen kennis van zaken heeft en vertrouwen had in de verkeerde beheerder. Stapel alles bij elkaar op en dan krijg je dit.

Het goede nieuws is dat iedereen van ons project leert en het in de toekomst in iedergeval beter zal gaan. Misschien. Maar voor ons. Voor ons is het zo dat we nog altijd wachten op een echte oplossing voor alle problemen. En de voorstellen die de Vitens nu uitwerkt lossen de problemen zeer waarschijnlijk niet op. Maar dan loop ik op de zaken vooruit. Immers kan het zomaar zijn dat ze toch een echte totaal oplossing willen neerleggen en niet alleen hun eigen problemen gaan oplossen.

Verder is het te hopen dat het college en het ambtenaren apparaat eindelijk wakker worden. Hun hebben de problemen veroorzaakt door te kiezen voor deze duurzame oplossing zonder echt verstand van zaken te hebben. Zonder door de jaren heen te bewaken of de doelstellingen gehaald zouden worden. Om over handhaven en zorgplicht maar niets te zeggen. De gemeente Zutphen zegt mij nog altijd iets te gemakkelijk dat ze marktwerking en eigen verantwoording van de burger is. Terwijl jij en ik hier geen zorgen over horen te hebben en ze wetten, afspraken, contracten en zorgplicht toch echt hebben. Dus je blijft verantwoordelijk voor je burgers. Tot op heden van goede wil, geen kwaad woord. Maar met goede wil komen we er niet. Helaas.

Kortom, ik wacht met spanning de voorstellen van de stuurgroep af. En jij?
Groet
Robert
Robert van den Breemen
betrokken bewoner op de Teuge
Robert
Site Admin

Keer terug naar In het Nieuws