Verzoek van de gemeente Zutphen: Vanaf vandaag alleen nog inhoudelijk reageren. Toon geen emotie!

Afgelopen vrijdag ontving één van de twitterende bewoner een verzoek om voortaan alleen nog inhoudelijk te reageren op de ontwikkelingen de Teuge. Snappen ze niet op het stadhuis dat een jarenvoortslepend probleem de bewoner(s) diep raakt en dat van een ‘snelle’ oplossing al lang geen sprake meer is. Ondertussen zwijgt de gemeente Zutphen en heeft het nog nooit in het openbaar gereageerd op de tweets van bewoners.

aangepast: 11:04 – GeenStijl.nl publiceert het verzoek van de gemeente Zutphen.
Voor wie het nog niet snapt, GeenStijl heeft ook een artikel geplaatst, met een uitgebreider verzoek van de gemeente Zutphen 😉

aangepast: 19:07 – Meer in het nieuws vandaag

In het nieuws vandaag, twitterende bewoners mag niet kritisch zijn, hier enkele artikelen die gepubliceerd zijn:

Eerst wil de gemeente Zutphen niet reageren:

Dan toch met een persverklaring komen:

Ondertussen heeft de gemeente Zutphen nog altijd niet duidelijk gemaakt aan Marcel waar het nu precies om gaat? Wat is dan zo respectloos aan zijn tweets? Er wordt dan wel veel gespeculeerd door in de media en op fora. Echter de gemeente Zutphen geeft geen antwoord op enkele vragen van de bewoner.

Laten we niet vergeten waar het hier om gaat…
De bewoners zitten hier al jaren te wachten op een oplossing. De tweets met de befaamde hashtag (als het daar om gaat) zijn begin juli getweet door verschillende bewoners. De reden is simpel, veel bewoners zijn het wachten meer dan zat. De gemeente Zutphen laat in elk persbericht weten hoe goed ze het doen in het dossier de Teuge. Echter ze vergeten dat de bewoners al jaren het probleem onder de aandacht brengen, dat ze alle raadsleden hebben moeten uitleggen hoe mis het zat. De gemeente Zutphen roemt zichzelf dat zei het initiatief genomen hebben tot een overleg groep om het op te lossen (1,5 jaar geleden). Vergeten daarbij te vermelden dat de bewoners hier al langere tijd op aandrongen. Het aanbod dat begin juli gedaan is was niet wat wij na ruim 3 jaar hadden verwacht… dat roep emotie op. De tweets zijn in reactie op meer dan teleurstellend aanbod van de gemeente Zutphen en de Vitens.

Op 4 juli werd het voorstel aan alle bewoners gedaan. Dat riep veel emotie in de zaal op en het werd duidelijk dat iedereen in de Teuge er zo over dacht, het gesprek is daarna weer verder opgepakt. Aan de oplossing wordt gewerkt, heb geduld er komt een aanbod uw kant uit. De brief van begin augustus aan de bewoners wijst op september 2012. We wachten rustig af… Toch?

Steeds meer bewoners zijn het wachten meer dan zat en laten dat in scherpe tweets de hele wereld weten.  Deze bewoners voelen zich beroerd en slecht, dit duurt gewoon te lang.  De gemeente Zutphen reageert sneller op de tweets dan op welk andere overleg vorm de afgelopen jaren. Dus social media werkt! 

2 gedachten over “Verzoek van de gemeente Zutphen: Vanaf vandaag alleen nog inhoudelijk reageren. Toon geen emotie!

  1. Een prima betoog van de redacteur van dit artikel. Relativerend en een juiste samenvatting van hetgeen het hier eigenlijk omgaat.

    Namelijk de teleurstelling en emoties van bewoners die het wachten zat zijn en zich door haar eigen gemeentebestuur in de steek gelaten voelt.

Reacties zijn gesloten.